Marzec 8

Jak to działa? – Programy lojalnościowe

programy lojalnościowe Lumo

Jednym ze sposobów na zareklamowanie danej firmy są tzw. programy lojalnościowe. Polegają na tym, że klient, który zakupi jakiś towar lub usługę w jednej firmie, może liczyć na preferencyjne traktowanie (na przykład zniżkę) w innej. Jak program lojalnościowy działa w praktyce?

Uczęszczałem kiedyś na zajęcia z angielskiego do jednej z gdyńskich szkół językowych. Kilka przecznic dalej znajduje się klub bluesowy, w którym nota bene zdarzyło mi się zagrać kilka koncertów. Uczniowie owej szkoły mogli liczyć na obniżoną o kilka złotych cenę piwa i wjazd na wszystkie koncerty za połowę ceny. W zamian szkoła językowa wszędzie gdzie mogła postawiła reklamy klubu, na bieżąco informowała swoich uczniów o wydarzeniach, jakie mają w nim miejsce i tym podobne.
W Helu, w niektórych punktach gastronomicznych, można liczyć na niższe ceny, jeśli ma się w ręku paragon z danego parkingu. Właściciele punktów gastronomicznych często zarabiają też wynajmując turystom kwatery. W zamian za tego typu przysługę parkingowi mają obowiązek kierować wszystkich pytających o nocleg klientów w konkretne miejsce.
Zasada jest niezmiernie prosta, a korzyści oczywiste. W im większej liczbie programów lojalnościowych nasza firma bierze udział, tym bardziej widoczne jest jej logo, tym bardziej znana nazwa i tym więcej ma klientów, a co za tym idzie – więcej zarabia.
Programy lojalnościowe mają rację bytu zarówno w skali mikro jak i w skali makro. Np. klienci danego banku mają zniżki na niektórych stacjach benzynowych, a posiadacze karty stałego klienta danego sklepu mogą liczyć na tańsze bilety do kina lub muzeum, albo darmową herbatę.


Tagi: ,

Copyright 2016. All rights reserved.

Opublikowano 8 marca 2016 przez admin in category "Biznes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *